Strona internetowa dostępna pod adresem www.dietetyczniesporadycznie.pl, prowadzona przez Klaudię Łudzik, Dietetyka Klinicznego i Instruktora Pole Dance, która posiada działalność nierejestrowaną (nieewidencjonowaną).
Adres: ul. Zygmunta Glogera 23, 31-222 Kraków.
Kontakt: +48 509769259 lub kontakt@dietetyczniesporadycznie.pl
§ 1 DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęte zostały następujące znaczenia poniższych sformułowań:
- Dietetyk – Klaudia Łudzik Dietetyk Kliniczna, prowadząca działalność nierejestrowaną
- Pacjent – osoby fizyczne (konsument lub przedsiębiorca), osoby prawne, którym ustawa przyznaje zdolność prawną korzystające z usług Dietetyka świadczonych drogą elektroniczną;
- Usługa elektroniczna (zwana też usługą) – należy przez to rozumieć usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Dietetyka na rzecz Pacjenta, w tym umawianie konsultacji online, kontakt z Dietetykiem za pomocą formularza, rezerwacja terminów.
- Strona internetowa – należy przez to rozumieć stronę pod adresem: www.dietetyczniesporadycznie.pl.
- Umowa o świadczenie usług – należy przez to rozumieć umowę zawartą pomiędzy Dietetykiem i Pacjentem, za pośrednictwem strony internetowej, na oferowane przez Dietetyka usługi;
- Umówienie wizyty – należy przez to rozumieć zawarcie umowy pomiędzy
Dietetykiem i Pacjentem, o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci konsultacji on-line; - Rezerwacja – należy przez to rozumieć ustalony co do dnia i godziny termin konsultacji z Dietetykiem
- Gabinet – miejsce spotkań z pacjentami stacjonarnie znajdujące się przy ul. Wjazdowej 4, 33-332 Kraków.
- Konsultacja – należy przez to rozumieć poradę, edukację i rozmowę ze specjalistą z zakresu dietetyki
- Konsultacja online – należy przez to rozumieć konsultację z Dietetykiem odbywającą się na odległość, za pośrednictwem aplikacji wybranej przez Pacjenta;
- Konsultacja stacjonarna – należy przez to rozumieć konsultację z Dietetykiem odbywającą się w wyznaczonym przez dietetyka miejscu, osobiście;
- Współpraca dietetyczna – należy przez to rozumieć współpracę z Dietetykiem, szczegóły w zakładce oferta.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie ochronie danych)
§ 2 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Celem świadczenia usług drogą elektroniczną nie jest wymagane posiadanie specjalistycznego sprzętu i/lub oprogramowania. Wystarczające pozostaje:
- dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu;
- posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adres e-mail);
- posiadanie aktualnego systemu operacyjnego.
- W przypadku problemów w związku korzystaniem z świadczonych przez Dietetyka usług – Pacjent może skorzystać z pomocy Dietetyka poprzez kontakt za pomocą wiadomości mailowej, pod adresem: kontakt@dietetyczniesporadycznie.pl
§ 3 Postanowienia ogólne
- Dietetyk świadczy profesjonalne usługi dietetyczne w zakresie doradztwa żywieniowego oraz układania indywidualnych planów żywieniowych posiadając stosowne kwalifikacje i uprawnienia.
- Regulamin stanowi integralną część umowy, do zawarcia, której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z usług dietetycznych.
- Regulamin określa w szczególności:
- zasady korzystania z usług dietetycznych;
- procedurę zawierania Umowy na świadczenie usług dietetycznych;
- zasad przetwarzania danych osobowych Pacjentów przez Dietetyka;
- zasady postępowania reklamacyjnego.
- Umowa o świadczenie Usług dietetycznych jest umową starannego działania i Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak oczekiwanych przez Pacjenta efektów korzystania z usług, ze względu na proces złożoności i wielości czynników ubocznych, wpływających na efekt tych usług, który jest niezależny od Dietetyka i nie da się go zniwelować jedynie zastosowanymi Usługami. Niemniej jednak Dietetyk będzie świadczył z należytą starannością z uwzględnieniem fachowej wiedzy i optymalnych dla każdego przypadku metod.
- Kontakt z dietetykiem prowadzącym możliwy pod adresem e-mail: kontakt@dietetyczniesporadycznie.pl; tel. +48 509769259
§ 4 Zasady i zakres świadczenia usług dietetycznych
- Usługa świadczona jest bezpośrednio w gabinecie Dietetyka w formie spotkania indywidualnego z Pacjentem. Może być także świadczona on-line oraz telefonicznie.
- Zamówienia przyjmowane są drogą mailową oraz telefoniczną lub przez system Bookero i Booksy.
- Usługa świadczona jest na rzecz osób pełnoletnich. W przypadku Pacjenta niepełnoletniego niezbędna jest pisemna zgoda rodzica lub opiekuna prawnego.
- Umowa na usługi dietetyczne zostaje zawarta na wybrany pakiet zgodnie z okresem i ceną wskazaną w Ofercie.
- Czas trwania pierwszej wizyty (konsultacja wstępna) to ok. 60-90 minut, a wizyty kontrolnej (konsultacja kontrolna) ok. 30 min lub więcej w przypadku indywidualnych ustaleń.
- W trakcie pierwszej wizyty Dietetyk przeprowadza pogłębiony wywiad żywieniowo-zdrowotny oraz wypełniony zostaje Formularz pacjenta zawierający jego dane osobowe oraz informacje o stanie zdrowia.
- Po pierwszej konsultacji Dietetyk w terminie 7 dni roboczych udostępnia dostęp do jadłospisu w wybranej przez siebie aplikacji.
- Świadczone Usługi dietetyczne są odpłatne zgodnie z cenami podanymi w Ofercie Dietetyka znajdującym się na stronie internetowej.
- Dietetyk świadczy następujące Usługi dietetyczne: a) przeprowadzanie konsultacji (w trybie stacjonarnym lub elektronicznym), b) ocena dotychczasowego stylu odżywiania, c) układanie indywidualnych jadłospisów oraz zaleceń, d) wywiad zdrowotno-żywieniowy, e) ocena wyników laboratoryjnych, f) sporządzenie planów suplementacyjnych g) edukacja żywieniowa, h) umożliwienie zarezerwowania, i) zadawanie pytań drogą elektroniczną.
- Warunkiem korzystania z usług dietetycznych jest zaakceptowanie przez Pacjenta niniejszego Regulaminu oraz wypełnienie Formularza pacjenta i zaakceptowanie oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych Pacjenta.
- Akceptując Regulamin Pacjent:
- wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie na jego rzecz usługi dietetycznej;
- oświadcza, że udzielił wyczerpujących i prawdziwych informacji oraz nie zataił informacji, co do stanu swojego zdrowia oraz nawyków żywieniowych;
- przyjmuję do wiadomości, że przygotowany dla niego indywidualny plan żywieniowy opiera się na aktualnej wiedzy naukowej, jednakże ze względu na niemożność przewidzenia pewnych mechanizmów zachodzących w organizmie człowieka, nie gwarantuje osiągnięcia przez Pacjenta zamierzonych efektów;
- oświadcza, że nie będzie rozpowszechniał indywidualnie przygotowanego dla niego planu żywieniowego, ani innych materiałów będących własnością Dietetyka:
- Dietetyk ma prawo odmówić wykonania Usługi w sytuacji, gdy:
- przygotowanie wykracza poza jego wiedzę i zakres kompetencji;
- ma uzasadnione wątpliwości co do stanu zdrowia Pacjenta;
- ma uzasadnione wątpliwości co do pełnoletności Pacjenta, a brak jest zgody jego rodzica lub opiekuna prawnego
Wówczas Dietetyk poinformuje o odmowie wykonania planu żywieniowego jak również dokona zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§ 5 Zasady świadczenia usług pakietowych (Pakiet podstawowy, rozszerzony i rozszerzony plus)
- Pakiet podstawowy “Na dobry początek” obejmuje zakres świadczenia usługi dietetycznej trwającej 4 tygodnie od daty wysłania jadłospisu Pacjentowi.
- Pakiet rozszerzony “Mam ambitne plany” obejmuje zakres świadczenia usługi dietetycznej trwającej 12 tygodni od daty wysłania jadłospisu Pacjentowi.
- Pakiet rozszerzony plus “Całościowe wsparcie” obejmuje zakres świadczenia usługi dietetycznej trwającej 20 tygodni od daty wysłania jadłospisu Pacjentowi.
- Kontakt z Dietetykiem podczas współpracy obejmuje dni od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20:00.
- Kontakt z Dietetykiem w czasie współpracy jest dobrowolny, a zasady jego przebiegu (kontrakt, plan żywieniowy) są ustalane między Stronami indywidualnie.
- Dietetyk ma prawo przerwać współpracę, jeśli Pacjent nie przestrzega zasad ustalonego kontraktu lub gdy jego stan zagraża życiu lub zdrowiu. Pacjentowi zostanie zwrócona część kwoty za niewykorzystaną usługę, po odliczeniu wykorzystanych dni lub zrealizowanych konsultacji.
- Jeśli kontakt z Dietetykiem zostanie przerwany z winy Pacjenta, koszt za niewykorzystaną część pakietu nie podlega zwrotowi. Wyjątek stanowi pogorszenie stanu zdrowia Pacjenta, o którym Dietetyk zostanie poinformowany.
§6 Rezerwacje online
- Rezerwacja konsultacji następuje drogą mailową lub telefoniczną po opłaceniu wizyty.
- Pacjent z chwilą kliknięcia przycisku zamawiam i płacę lub przycisku równoznacznego oraz opłaceniu wizyty -wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przez Dietetyka z chwilą otrzymania przez Dietetyka zapłaty.
- Pacjent ma możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji lub zmiany terminu na 24 godziny przed wyznaczonym terminem.
- Odwołanie lub przełożenie rezerwacji wizyty jest możliwe, nie później jednak niż 24 godziny przed planowanym terminem jej rozpoczęcia. Po odwołaniu wizyty mniej niż 24 godzin przed planowanym terminem jej rozpoczęcia – nie ma możliwości zwrotu dokonanej przez Pacjenta płatności.
§ 7 Płatności za usługę
- Konsultacje oraz konsultacje on-line świadczone przez Dietetyka mają charakter odpłatny zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie internetowej.
- Konsultacje, konsultacje on-line oraz jadłospisy świadczone przez Dietetyka mają charakter indywidualny.
- Dietetyk oferuje możliwość zapłaty za świadczone usługi płatne za pośrednictwem bramki płatności Stripe.
- Zapłaty należy dokonać w walucie polskiej – złotówkach [PLN].
- Istnieje możliwość skorzystania z innych form płatności. W tym celu należy skontaktować się z Dietetykiem w drodze korespondencji mailowej, wysłanej na adres: kontakt@dietetyczniesporadycznie.pl.
- Dokonanie płatności następuje z chwilą potwierdzenia wpłaty przez operatora Stripe. W przypadku przelewu tradycyjnego – z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Dietetyka.
- Brak dokonania opłaty jest równoznaczne z anulowaniem rezerwacji i niezrealizowaniem usługi przez Dietetyka.
§ 8 Konsultacje online
- Konsultacja on-line odbywa się za pośrednictwem aplikacji wybranej przez Pacjenta. Usługa konsultacji on-line jest usługą odpłatną.
- Rezerwacja terminu konsultacji on-line odbywa się przez formularz na stronie internetowej w zakładce Umów się.
- Po dokonaniu rezerwacji – konsultacji on-line, na adres mailowy podany w formularzu, zostanie przesłany link do konsultacji. Pacjent ma możliwość zmiany aplikacji na wybraną przez siebie, przez którą będzie realizowana konsultacja.
- W terminie umówionej konsultacji, dietetyk– skontaktuje się z Pacjentem za pomocą dogodnej dla niego aplikacji celem przeprowadzenia konsultacji on-line.
§ 9 Prawo do korzystania z treści
- Materiał udostępniany przez Dietetyka, w tym indywidualnie sporządzone plany żywieniowe i zalecenia, wygląd oraz treści materiałów opracowanych przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych w ramach Usługi wyłącznie na użytek własny bezpośrednio związany z realizacją usługi dietetycznej.
- Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Dietetyka.
§ 10 Odpowiedzialność Dietetyka
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego stosowania diety, jak i zaleceń Dietetyka.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że niezastosowanie się, bądź wybiórcze stosowanie się do zaleceń, jak również zatajenie informacji na temat stanu zdrowia lub podanie nieprawdy przez Pacjenta może wpłynąć na efekt świadczonej usługi dietetycznej, negatywnie wpłynąć na stan zdrowia Pacjenta, a w wyjątkowych przypadkach nawet zagrażać jego życiu.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wykonaną usługę dietetyczną udzieloną na skutek podania przez Pacjenta niepełnych lub nieprawdziwych informacji, a także niepoinformowania o zmianie stanu zdrowia, bądź zatajenia informacji mających istotne znaczenie dla świadczenia usługi dietetycznej.
- Dietetyk nie świadczy działalności leczniczej w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej, w szczególności nie udziela konsultacji i świadczeń zdrowotnych w rozumieniu tejże ustawy. Usługa nie stanowi diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą.
§ 11 Rodo
1. Administratorem danych osobowych Pacjentów przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług dietetycznych jest Klaudia Łudzik, prowadząca działalność nierejestrowaną, e-mail kontakt@dietetyczniesporadycznie.pl.
2. Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może kontaktować się drogą pocztową lub za pośrednictwem e-mail, na adresy wskazane w ust. 1 powyżej.
3. Administrator przetwarza dane osobowe Pacjentów na podstawie następujących przepisów:
a) przetwarzanie danych osobowych Pacjentów odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług dietetycznych lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy,
b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. prowadzenie dokumentacji księgowej, fakturowanie
c) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią zgodnie art. 6 ust. 1 pkt f RODO, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
d) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO, w przypadku wyrażenia zgody przez pacjenta na otrzymywanie newslettera.
4. W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Dietetyk zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.
5. Odbiorcami danych osobowych mogą być również organy władzy uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań. 6. Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy w celach: a) wykonaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, b) składaniem reklamacji oraz dochodzeniem roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń, c) w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.
7. Pacjent ma prawo do: dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia bądź ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a RODO- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług dietetycznych.
9. Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
§ 12 Reklamacje
- Reklamacje można składać pisemnie, drogą elektroniczną na adres mailowy Dietetyka lub przy wykorzystaniu wzoru formularza stanowiącego załącznik do ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, datę wystąpienia przyczyny uzasadniającej złożenie reklamacji, żądanie, numer rachunku bankowego Pacjenta, na który w razie uwzględnienia reklamacji Dietetyk zwróci Pacjentowi uiszczoną opłatę.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia. W przypadku, gdy reklamacja jest niekompletna, Dietetyk wystąpi do Pacjenta o jej uzupełnienie.
§ 13 Odstąpienie od umowy
- W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnieniem zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
- W przypadku umów zawieranych w gabinecie dietetycznym:
- Dietetyk ma prawo odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w § 2 i 3.
- Pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Dietetyk podejmie się przygotowania planu żywieniowego, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy na wykonanie Usługi.
- Dla zachowania terminu niezbędne jest przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie winno być przesłane papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z jego treścią.
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą, a Dietetyk zwraca Pacjentowi zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§ 14 Rozwiązanie umowy
- Każda ze stron ma prawo wypowiedzieć umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
- Dla skutecznego wypowiedzenia umowy niezbędne jest złożenie oświadczenia drugiej stronie papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z treścią.
- W przypadku odstąpienia od umowy Pacjent otrzymuje zwrot wpłaconej kwoty proporcjonalnie za niewykorzystaną jeszcze w danym pakiecie Usługę.
- Dietetyk ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Pacjent:
- Narusza postanowienia niniejszej umowy;
- Rozpowszechnia bez zgody i wiedzy Dietetyka materiały będącego jego własnością, w tym plany żywieniowe;
- U Pacjenta pojawią się dolegliwości uniemożliwiające dalsze stosowanie diety.
- Pacjent ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Dietetyk realizuje usługę niezgodnie z umową.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Dietetyk zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmianą warunków świadczenia usług lub zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz inne właściwe przepisy prawa.
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy prawa.
DATA PUBLIKACJI NA STRONIE INTERNETOWEJ: 18.04.2024